Slovenija

Slovenski izum: Ko z gledanjem oglasov postanete dobrodelni

Ljubljana, 14.04.2016, 07.16, Marko Gregorc

Dobrodelnost se seli v digitalno dobo in to s slovenskim znanjem. Mladi startup je zagnal dobrodelno množično platformo Chariyo, ki za valuto namesto denarja zahteva le minuto vašega časa. Obiskovalci strani boste z ogledom oglasa dobrodelnemu projektu po lastni izbiri poklonili en evro.

 Ekipa, ki stoji za platformo Chariyo.   (Foto: Matej Pušnik)

Platforma Chariyo je plod slovenskega znanja, ideja pa je nizozemsko-slovenskega porekla, pojasnjujejo v startupu. “Idejo sva skupaj s prijateljem z Nizozemske dobila pred skoraj tremi leti, ko nisva našla enostavnega in digitalnega načina, kako pomagati dobrodelnim projektom. Razmišljala sva – cel internet temelji na oglaševanju, podjetja za to porabijo ogromne zneske - kaj če bi model obrnili v prid dobrodelnim organizacijam,” je pojasnil 26-letni ustanovitelj startupa, Peter Černuta.

Kako platforma deluje?

Obiskovalec spletne strani izbere, kateri projekt bi rad podprl. Svojo izbiro potrdi s klikom, ki ga pripelje do oglasa. Uporabnik si oglas ogleda in odgovori na nekaj vprašanj, s čimer organizaciji nameni en evro pomoči.

Šestčlanska ekipa želi s platformo ljudem pokazati, kako so lahko dobrodelni v digitalni dobi. “Mnogi še vedno mislijo, da klik ali pa všeček na Facebooku kaj spremeni, kar žal ni res. Na Chariyu pa 60 sekund pozornosti dejansko pomeni en evro za nekaj dobrega,” poudarja Černuta. Chariyo omogoča vsakomur, da na brezplačen in enostaven način daruje konkretnim projektom slovenskih dobrodelnih organizacij.

Testno je platforma delovala že v marcu, v startupu so bili nad rezultati navdušeni. V mesecu dni delovanja so zabeležili več kot 3.000 registriranih uporabnikov.

Zainteresiranost podjetji in dobrodelnih organizacij ter predvsem uporabnikov bodo še naprej testirali tudi v prihodnje ob dobrih rezultatih pa aplikacijo “izvozili” tudi v druge države.

Da ne bo prihajalo do zlorab in si bo vsak obiskovalec oglas pogledal samo enkrat, bo za sodelovanje na platformi potrebna prijava, ki pa bo potekala kar prek Facebooka.

    (Foto: Matej Pušnik)

Iščejo druga zainteresirana podjetja

V startupu sedaj intenzivno iščejo podjetja, ki bi bila pripravljena sodelovati z njimi, z nekaterimi so že zelo blizu dogovora. “Nekatera podjetja so skeptična, ker gre za novo stvar, ampak to je običajno. Se zanimajo, a čakajo, kako bo to zares izgledalo, kakšen bo odziv in tako naprej,” je povedal Černuta, ki izpostavlja, da so bili odzivi pri testni verziji odlični, saj so oglasi predstavljeni v pozitivni luči. “Sredstva prispevajo podjetja, ki so naklonjena družbenokoristnim projektom in del oglaševalskih sredstev namenijo za dobrodelnost. Oglaševalski denar na nek način spreminjamo v dobrodelnega,” je še pojasnil  Černuta.

Na platformi v prvi fazi sredstva zbirajo tri slovenske dobrodelne organizacije, vsaka s svojim dobrodelnim projektom. Ustanova za pediatrično kliniko zbira sredstva za tehtnico za novorojenčke, Zavod Mačja hiša za boljše življenje prostoživečih muc, društvo Vesele nogice pa zbira denar za knjižnico orodij za nadomestno komunikacijo za otroke s hudimi govornojezikovnimi motnjami.

“V naslednji fazi bomo nabor projektov še razširili in povabili še druge družbenokoristne organizacije,” še napoveduje Černuta.

Spremljajte naše zgodbe tudi na Twitterju in Facebooku!

Komentarji