Zanimivost

[FOTO] Prvi na svetu smo našli pot iz temnega ljubljanskega labirinta!

Ljubljana, 28.09.2016, 11.32, Daniel Sheppard

Tema, ki jo razblinja le snop svetlobe iz ročne svetilke. Svetilke s števcem, ki neusmiljeno odšteva sekunde do popolne teme – vi pa mrzlično iščete pravo pot med zidovi, preprekami in nakopičeno kramo. To je Labyrinth Ljubljana.

Foto galerija

Vir: undefined
 

Nova pridobitev na cvetočem trgu resničnostnih iger ni le ljubljanska posebnost, temveč kar svetovna. Avtorja Rok Valenčič in Domen Jurkovič namreč ponosno povesta, da gre za prvo tovrstno zabavo na svetu, in čeprav se labirint v nekaterih vidikih – ujetosti v neznan prostor, zanašanju na lastne sposobnosti, pridihu skrivnostnosti – zgleduje po trenutno izjemno priljubljenih sobah pobega, gre za povsem samosvojo izkušnjo.

V labirint v starem šišenskem skladišču se lahko poda do pet ekip s po najmanj tremi in največ petimi člani hkrati, pri čemer v sam poligon vstopa po en igralec ekipe naenkrat. Zaradi časovne omejenosti vstopov, pogojenih tudi s pomanjkanjem svetlobe, se morajo igralci vračati v začetno bazo in tam deliti pridobljeno znanje z drugimi člani ekipe. Igre je namreč konec šele, ko vsi člani ekipe najdejo pot na prostost, oziroma ko se izteče 150 minut, kolikor največ traja celotna igra.

Priznati je treba, da prvih nekaj odprav v labirint zaznamuje predvsem zmedeno spoznavanje okolja in pravil v praksi ter nekoliko brezglavo “bezljanje” po temi, a ko ekipa enkrat ujame ritem in skuje taktiko, igra steče. Raziskovanje hodnikov in slepih poti v bitki s časom in drugimi ekipami je napeto, trenutki, ko odkriješ skriven prehod in s tem "odkleneš" naslednji del poti do izhoda pa te navda s podobnim ponosom oziroma zadovoljstvom, kot razrešitev uganke v sobi pobega.

V primerjavi s sobami pobega labirint sicer ne nudi tako vizualne bogate izkušnje. Kljub temu, da je prek uvodnega posnetka predstavljena zgodba o galeriji izginulega umetnika, v kateri naj bi strašilo in ki jo morate raziskati, je razgledovanje pač omejeno s pomanjkanjem svetlobe. S svetilko boste sicer odkrivali slike na stenah, notranjo opremo in različne rabljene omare ter rekvizite po prostoru, a za razliko od sob pobega poudarek ni na manipuliranju s predmeti. Labirint zato ne nudi tako cerebralne izkušnje, kjer bi izkoriščali lastno premetenost, se pa odlikuje na drugem področju – ekipnem sodelovanju.

Igro so si zamislili skavti

Valenčič in Jurkovič sta labirint, v katerega je vloženo ogromno dela, namreč zasnovala na osnovi igre, ki si jo je izmislila skupina 15 skavtov iz Komende. Prvotni labirint so tako postavili kar v gozdu, namesto svetilk so si pot osvetljevali s svečami, "in nihče ni nadzoroval, če goljufaš," se nasmehne Valenčič. Uspeh je fantoma dal zagon za postavitev trajnejšega in bolj naprednega objekta, kjer pa se še vedno čuti izvirni skavtski duh. Poleg športnega vidika – igranje ni pretirano naporno, a je vseeno treba premagovati lestve ali se kje spustiti na vse štiri – je namreč za končni uspeh ključno sodelovanje članov. Kot tak pa je labirint nadvse primeren za t. i. team building, po lastni oceni bolj kot sobe pobega, ki jih poganjajo predvsem individualni "evreka" trenutki.

Spremljajte naše zgodbe tudi na Twitterju in Facebooku!

Labirint tako lahko priporočimo vsem pustolovščine željnim ljubiteljem resničnostnih iger, ki si želijo bolj dinamično ali preprosto drugačno izkušnjo pobega. Potrebno pa je opozoriti, da v primerjavi s starim in mladim prijaznimi sobami pobega labirint nikakor ni primeren za tiste, ki jim je v temi, utesnjenih prostorih ali na lestvah neprijetno.

Svoje skrivnosti bo Labyrinth Ljubljana širši javnosti predstavil z začetkom oktobra, nadobudnim pustolovcem pa v spodbudo sporočamo, da je tričlanska ekipa Planet.si izhod našla kot prva od štirih medijskih ekip, v slabih dveh urah. Nas premagate?

Komentarji